Naar inhoud

Retourneren/omruilen

Retourneren Retourvoorwaarden Je hebt 14 dagen na ontvangst van je producten de tijd om je pakket te retourneren. Gedurende deze periode, kun je de producten proberen en beoordelen zoals je ook zou doen in een fysieke winkel. Wanneer je een product wilt retourneren moet deze wel in dezelfde staat zijn als bij ontvangst, zonder enige beschadigingen. Je mag producten uit de verpakking halen, tenzij de verpakking verzegeld is. Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan jouw doorberekenen. Behandel het product dus met zorg. Vanaf het moment dat je hebt aangegeven je artikel te willen retourneren moet je het binnen 14 dagen versturen. Artikelen die niet geretourneerd kunnen worden: Gepersonaliseerde artikelen kunnen niet geretourneerd worden. Verzegelde producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiene niet geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan de verzegeling na levering is verbroken ( bijvoorbeeld speentjes) Wat als het product beschadigd is? Alle producten worden met veel zorg ingepakt om te voorkomen dat er iets beschadigd raakt tijdens het versturen. Indien een van je artikelen toch beschadigd is ontvangen, neem dan direct contact met ons op met foto's van het beschadigde product. Wij zullen dan zorgen voor een passende oplossing. Kosten voor het retour sturen De kosten voor retourzending zijn voor je eigen rekening. De kosten hiervoor zijn ongeveer € 6,75. Raadpleeg de website van jouw vervoerder voor de exacte tarieven. Stuur je een product terug omdat deze beschadigd of verkeerd geleverd is? Dan vergoeden wij deze kosten achteraf. Omruilen Wil je een product ruilen? Dat is helemaal geen probleem. De retourkosten nemen wij voor onze rekening, wel draag je zelf de nieuwe verzendkosten. Hoe kan ik een product ruilen? Maak een retourmelding (via de e-mail info@solief.nl) van de producten die je wenst te ruilen. Plaats vervolgens een nieuwe bestelling van de gewenste producten. Hoe stuur ik mijn bestelling retour? Toch niet tevreden met het product? Binnen 14 dagen na ontvangst heb je de mogelijkheid om het product terug te sturen. Volg daarvoor de onderstaande stappen. Retour aanmelden Retourformulier downloaden. Verstuur een e-mail naar info@solief.nl om je retourzending aan te melden.  Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is. Tip 1: Om afval te besparen kan je de doos gebruiken waarin wij het product naar je hebben verstuurd. Tip 2: Zorg ervoor dat je de artikelen goed inpakt zodat ze niet beschadigen tijdens transport. Plaats het ingevulde retourformulier in de doos Plak het meegeleverde adreslabel goed zichtbaar op de doos Verzending Nadat je ons geïnformeerd hebt, heb je 14 dagen om de producten terug te sturen. Breng het pakket naar een postkantoor naar keuze. Hier ontvang je een verzendbewijs. Bewaar deze goed totdat de retour volledig is afgehandeld. Dit is je bewijs dat het pakket daadwerkelijk is verstuurd en kan bij verlies tijdens transport naar worden gevraagd. Let op: de kosten voor de retourzending zijn voor eigen rekening Afhandeling Zodra de retourzending bij ons is verwerkt krijg je hierover automatisch bericht. Dit proberen wij natuurlijk zo snel mogelijk te doen. Heb je na 14 dagen nog niets van ons vernomen? Neem dan contact op met onze klantenservice.